SCRATCH'A GİRİŞ
Scratch, ABD’de bulunan MIT’nin geliştirdiği, 8-16 yaş arası çocukların
kullanımına göre tasarlanmış oldukça basit bir arayüze sahip programlama
ortamıdır. Geleneksel programlama dillerinin aksine kullanıcı, istediği
fonksiyonları fare ile tıklayıp sürükleyerek animasyonlar, oyunlar, ve
hikayeler yaratabilirsiniz.
Scratch, renkli bir arayüze sahiptir. Bu sayede çocukları birşeyler
yaratmaya teşvik eder. Programlama dillerinin aksine, hazır fonksiyonlar
kategorilere ayrılarak kolay bir biçimde kullanıma sunulmuştur. Bu sayede
programlamaya yeni başlayan kişi, algoritma yapısını if,else,while,for gibi
görece karmaşık ve noktalama işaretleri gibi özen isteyen yapıları kullanmadan
kavrayabilmektedir.
SCRATCH ARAYÜZÜ
Scratch’in gelişmiş ve kullanması kolay bir
arayüzü vardır. Scratch arayüzü 3 ana bölmeden oluşur.
EKRAN
Hazırladığımız projemizin canlandığı yerdir.
Oyunlarımız, animasyonlarımız, hikayelerimiz bu ekranda hayat bulur. Ekran 480
birim genişlikte ve 360 birim uzunluktadır. Scratch ekranı aslında bir koordinat düzlemidir. Scratch programı açıldığında karşımıza çıkan kedi karakteri başlangıçta (0,0) noktasındadır.
Kaynakça:uekae.bilgem.tubitak.gov.tr/sites/images/scratch-kitabi.pdf
Yorumlar
Yorum Gönder